Frynta Jízdní kola
Jízdní kola Frynta není žádná finta

Péče o kolo


Ideální a prospěšná je údržba kola po každé jízdě. Realita je bohužel zcela jiná. Čekat však až do chvíle, kdy kolo skřípe a kvílí, není vůbec dobré.

Základní péče o kolo a jeho kontrola

"Co je čisté, není rozbité" - čistota kola v každém případě, zejména pak převodové mechanismy a hlavně řetěz.

  • nesmí vrzat a skřípat
  • jeho chod by měl být tichý
  • měl by být vždy dobře promazaný
  • po čase se vytahá a přeskakuje - přeměřit kalibrem

KOLO JE DOBRÉ POSLOUCHAT!

Před každou jízdou zkontrolovat

  • správné nahuštění pneumatik
  • brzdy (brzdové špalíky)
  • ráfky
  • dráty (běžný defekt je prasklý drát)
  • pláště (zda-li není sjetý vzorek)
  • přehazování rychlostí (přesný a snadný chod)
  • sedlovka( bláto - rezaví uvnitř rámu)

Jednou za rok

(zhruba) je dobré dát kolo do servisu k podrobnější prohlídce, kde se kontrolují i skryté části kola:

  • středové složení
  • náboje
  • vedení lanek v bovdenech
  • hydraulické brzdy
  • odpružená vidlice apod.

Výhodné je dát kolo do servisu v zimních měsících.

Jak kolo ukládat

Dle individuálních možností:

  • kůlna
  • garáž
  • v pokoji na stěně...

Ve společných prostorách je třeba ho zamykat!

Dnešní kolo je mnohem složitější než dřívější torpédová kola (především horská kola). Má se tu co rozbít a náročný terén k tomu dává více příležitosti.

Pravidelná kontrola a údržba výrazně zvyšuje životnost kola a také tím šetří peněženku.

 

Sdílet


facebook.png, 2,5kB linkedin.png, 2,6kB twitter.png, 2,6kB Share on Google+
rss_32.png, 2,3kB sitemap_32.png, 2,3kB
kniha_32.png, 4,1kB